کاغذ کرافت چیست؟ {انواع کاغذ کرافت + بهترین برندها}

کاغذ کرافت چیست؟ {انواع کاغذ کرافت و کاربرد آن + بهترین برندها}

آنچه در این مطلب می خوانید...

کاغذ کرافت چیست از سری سوال های پر تکراری است که به دلیل محبوبیت بالای آن بسیار از سوی مخاطبان پرسیده می شود. استفاده از کاغذ کرافت انتخاب مناسبی برای دوست داران کره زمین است زیرا با استحکام و کیفیت قابل قبول به حفظ محیط زیست کمک می کند.

کاغذ کرافت قهوه ای رنگ می باشد که با ساختار بادوام در برابر پارگی، در ساخت کاغذ کادو، ساک های خرید، کارتن های بسته بندی، جعبه های پیتزا و… به کار می رود.

برای تولید کاغذ کرافت علاوه بر استفاده از گیاه بامبو، کاج زرین و انواع چوب ها، از کاغذ باطله نیز جهت ساخت آن استفاده می کنند به همین خاطر توسط طبیعت تجزیه می شود.

عده ای تصور می کنند که کاغذ کرافت در برابر رطوبت مقاوم بوده و ضد آب است، در حالی که چنین چیزی وجود ندارد و انواع کاغذها از جمله کرافت در مقابل آب ساختار خود را از دست داده و بافت خود را به کلی از دست می دهند. البته افزودن موادی به کرافت سبب استحکام بالای آن در برابر ضربه می شود. پیشنهاد می شود جهت چاپ ساک دستی پارچه ای و ساک دستی کاغذی کلیک کنید.

  چاپ جعبه کرافت

 

علت محبوبیت کاغذ کرافت چیست؟

عوامل زیادی از جمله قیمت مناسب، دوام بالا و حفظ محیط زیست موجب محبوبیت این کاغذ در میان صنایع تجاری شده است. اما دلایل دیگری هم وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

  • کیفیت بالا: همان طور که پیش از این هم بیان کردیم؛ از کاغذ کرافت در ساخت کارتن های بسته بندی استفاده می شود. کارتن های ساخته شده از کرافت در برابر ضربه محکم هستند و از اجسام داخل جعبه به خوبی مراقبت می کنند.
  • ساختار محکم: یکی از مهم ترین ویژگی های این کاغذ ساختار محکم و ضد لغزش است که به کار بردن آن در بین لایه های جعبه و کیسه سبب استحکام و همچنین مراقبت از محصول می شود. بنا به دلایلی که ذکر کردیم استفاده از کاغذ کرافت در کارخانه ها بسیار رواج پیدا کرده است و علت آن تضمین سالم رسیدن محصول به مشتری است.
  • حفظ محیط زیست: امکان بازیافت مجدد کاغذ کرافت در ساخت رول های جدید کاغذی وجود دارد. همچنین در ساخت این کاغذ، مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست به کار رفته است.
  • قیمت مناسب: قیمت ارزان کاغذ کرافت موجب شده تا در انواع صنایع جهت بسته بندی دیده شود.
  • بهداشتی: در ابتدای مطلب ذکر کردیم که این کاغذ در ساخت جعبه های پیتزا و انواع خوراکی استفاده می شود؛ علت آن بهداشتی بودن و عدم استفاده از مواد شیمیایی در تولید آن می باشد.
  • طراحی زیبا: کاغذ کرافت با رنگ قهوه ای حس کلاسیک و نوستالژی را به مخاطب القا می کند و به همین خاطر در بسته بندی انواع مجسمه، لوازم تزئینی، کتاب، آثار هنری و… به کار می رود.
  • پوشش دهی: استفاده از کاغذ کرافت در پوشش دهی کف سرامیک و پارکت هنگام بازسازی بسیار مناسب است. این کاغذ همانند یک لایه محافظ در برابر انواع آسیب ها عمل می کند.

کاربرد کاغذ کرافت چیست

 

انواع کاغذ کرافت

کاغذ کرافت همانند دیگرکاغذها در انواع مختلف با ویژگی های متنوع تولید می شود. گرماژ کاغذ کرافت از ۳۰ تا ۵۰۰ متغیر است که انتخاب آن باید با توجه به نوع محصول شما استفاده شود.

به عنوان مثال گرماژ ۴۰ در تهیه و تولید کاغذهای بیمارستانی به کار برده می شود در حالی که جهت ساخت بروشور، ساک دستی، پاکت، منوی رستوران ها و… از کاغذهایی با گرماژ ۷۰ تا ۱۴۰ استفاده می شود.

  چاپ جعبه فست فود (تولید بسته بندی فست فود) + قیمت

 

کاربرد کاغذ کرافت چیست؟

کاغذ کرافت در انواع صنایع تجاری و استفاده خانگی به کار می رود. همچنین کاغذ کرافت در موارد زیر کاربرد دارد:

  1. تولید ورق کارتن
  2. ساخت پاکت سیمان
  3. ساخت ساک دستی
  4. ساخت جعبه های فانتزی کادو
  5. بسته بندی کود شیمیایی، ذغال
  6. طراحی و ساخت کارت ویزیت
  7. طراحی و ساخت انواع پاکت کادویی
  8. بسته بندی کارتن انواع میوه جات، صیفی جات و مرکبات
  9. بسته بندی انواع مواد غذایی
  10. بسته بندی لباس
  11. تولید کاغذهای الگو خیاطی
  12. تولید بروشور
  13. بسته بندی محصولات کلاسیک
  14. تولید کاغذهای بیمارستانی
  15. در ساخت کیسه های چند لایه به کار می رود

برندهای کاغذ کرافت

 

برندهای کاغذ کرافت

انواع متفاوتی از برندها در سرتاسر جهان به تولید و عرضه کاغد کرافت پرداخته اند. بهترین برندهای تولید کننده کاغذ کرافت را در لیست زیر مشاهده می کنید:

بهترین مارک های ایرانی ·       پارس

·       پیشگام

·       تبریز

·       مازندران

بهترین مارک های خارجی ·       یاش

·       مارینسکی

·       لی اند می

·       فونیکس

·       دایهان

·       هانسول

·       شولرز

·       آسیا پیپر

به کار بردن کاغذ کرافت یکی از بهترین گزینه ها جهت بسته بندی و سایر موارد به شمار می رود. قیمت ارزان، استحکام بالا و بهداشتی بودن از جمله مواردی است که استفاده از آن را در انواع صنایع رواج داده است.

همچنین پیشنهاد می شود در صورتی که علاقه به چاپ جعبه ایندربرد دارید، مطلب مقوای ایندربرد چیست را نیز بخوانید.

5/5 - (2 امتیاز)

اشتراک‌گذاری:

دیدگاه خود را بنویسید