جعبه لمینتی چیست؟

جعبه لمینتی چیست؟ {کارتن لمینتی چیست و چطور تولید می شود؟}

آنچه در این مطلب می خوانید...

در مورد جعبه لمینتی چه می دانید؟

جعبه لمینتی یک گزینه پیشنهادی عالی برای بسته بندی کالاهای لوکس و خاص به شمار می رود. امروزه، استفاده از کارتن های لمینتی به دلیل شیک و جذاب بودن آنها توسط فروشندگان بسیار رواج دارد. تولید این نوع جعبه ها در کارخانه های کارتن سازی به خواست مشتری می باشد. به طور کلی، کارتن های لمینتی در مقایسه با کارتن های معمولی از مقاومت بالا و وزن کمتری برخوردار هستند. به همین خاطر از این نوع جعبه ها می توان به عنوان یک گزینه پیشنهادی مناسب جهت حمل و نقل استفاده نمود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در مورد مزایای کارتن لمینتی و چگونگی نحوه ساخت آن، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در مورد جعبه لمینتی چه می دانید؟

 

آشنایی با مراحل ساخت جعبه لمینتی

جعبه لمینتی از لحاظ ظاهر به مانند کارتن معمولی بوده، اما از یک سری تفاوت ها در مقایسه با آن برخوردار می باشد. به عملیات چسباندن لایه های محافظ نظیر: مقوای چاپ شده، لایه نایلونی و… بر روی کارتن ها، لمینت کردن گفته می شود. این لایه ها از جنس کاغذ و پلاستیک بوده که در برابر نور، نفوذ آب و رطوبت و… بسیار مقاوم می باشند. ساخت جعبه های لمینتی شامل مراحل مختلفی بوده که عبارتند از:

  • اولین مرحله به طراحی استراکچر و طراحی گرافیکی کارتن های بسته بندی مربوط می شود. البته طراحی این کارتن ها به حوزه کاری مشتریان و محصولات آنها بستگی دارد.
  • بعد از اینکه طرح مورد نظر برای محصول انتخاب شد، نوبت آن است که چاپ طرح بر روی جعبه های لمینتی شروع شود. البته چاپ این طرح ها بر روی لایه های لمینتی مختلفی بوده که با استفاده از دستگاه چاپ افست می توان فرایند آن را تکمیل نمود.
  • در مرحله آخر نیاز است که از چسب لمینت به عنوان پوشش بر روی کارتن مورد نظر استفاده نمود. چسب لمینت مورد استفاده در ساخت کارتن های فانتزی دارای انواع و مدل های مختلفی بوده که به طور مستقیم بر روی ماندگاری و دوام محصول تاثیر زیادی می گذارد.

امروزه استفاده از دو دستگاه لمینت گرم و لمینت سرد جهت ساخت جعبه های لمینتی بسیار رایج است. روش لمینت سرد بیشتر جهت ساخت جعبه های تک لایه، سه لایه و پنج لایه مناسب می باشد. چسباندن این نوع لمینت بر روی کارتن ها با چسب سیلیکات، سلفون یا صحافی بوده که می توان از آن در عرض های مختلف به صورت رولی یا ورقه ای استفاده نمود. دستگاه لمینت گرم بیشتر جهت تولید انواع کارت ویزیت، پوستر، منو رستوران ها، کارت هدیه و… در سایزهای کوچک تا ابعاد بزرگتر کاربرد دارد.

  مقوای ایندربرد چیست؟

 

انواع جعبه های لمینتی

کارتن های لمینتی جهت بسته بندی محصولات آسیب پذیر مورد استفاده قرار می گیرند. جهت تولید این نوع جعبه ها، یک سطح چاپ شده از جنس مقوا بر روی آنها چسبانده می شود. جعبه ها از لحاظ جنس لایه لمینت شده و کیفیت آن شامل انواع مختلفی هستند که در ادامه مورد بحث قرار خواهیم داد.

 

جعبه های سینگل فیس ۲ لایه

جعبه لمینتی سینگل فیس که به آن کارتن دو لایه هم گفته شده، متشکل از یک لاینر (ورق کاغذ صاف) و یک فلوت (ورق کاغذ چین دار) می باشد. معمولا در تولید این نوع جعبه ها از یک نوع فلوت به نام فلوت E استفاده می شود. با نگاه کردن به کناره ی صفحه کارتونهای سینگل فیس میتوان یک لایه موج دار را مشاهده نمود. از آنجا که این لایه ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده از آسیب و ضربه به محصولات جلوگیری خواهند کرد.

  چاپ جعبه ایندربرد (جعبه مقوایی ایندربرد)

 

جعبه های سینگل فیس ۳ لایه

از فلوت های مختلفی می توان در ساخت جعبه های لمینتی سینگل فیس سه لایه استفاده نمود. این نوع جعبه های لمینتی از یک لایه فلوتینگ در بین لاینرها که در دو طرف آن قرار گرفته، تشکیل شده است. جعبه های لمینتی سینگل فیس سه لایه از استقامت بیشتری در مقایسه با مدل دو لایه جهت حمل و نقل محصولات و کالاها برخوردار می باشند.

 

جعبه های سینگل فیس ۵ لایه

آخرین مدل از جعبه های لمینتی، جعبه های سینگل فیس پنج لایه می باشد. جنس زیره این نوع جعبه ها دارای دو سطح فلوتینگ بوده که مورد احاطه سه لاینر قرار گرفته است. از آنجا که قسمت زیرین این نوع جعبه لمینتی از ۵ لایه تشکیل شده به آن کارتن لمینتی پنج لایه می گویند. امروزه، تولید این نوع جعبه ها بیشتر در کلاس B و C انجام می شود.

استفاده از جعبه لمینتی چه مزایایی دارد؟

 

استفاده از جعبه لمینتی چه مزایایی دارد؟

مسلما، دلایل زیادی وجود داشته تا جعبه لمینتی یکی از محبوب ترین گزینه های پیشنهادی جهت دسته بندی کالاها و محصولات به شمار رود. در ادامه تنها به چند مزایای مهم استفاده از جعبه های لمینتی در صنعت بسته بندی اشاره خواهیم کرد.

  • این نوع کارتن ها در برابر وزن بالای محصولات، مقاومت زیادی از خود نشان می دهند.
  • کارتن های لمینتی در برابر نفوذ آب و رطوبت بسیار مقاوم می باشند.
  • شکل ظاهری جذاب و فوق العاده شکیل این نوع جعبه ها باعث شده تا در مقایسه با سایر کارتن های معمولی موجود در بازار، بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.
  • کارتن های لمینتی از کیفیت چاپی فوق العاده بالایی برخوردار می باشند.
  • حمل و نقل این نوع جعبه ها در مقایسه با جعبه های معمولی بسیار آسان تر می باشد.
  • زیبایی ظاهری جعبه های لمینتی می تواند تاثیر زیادی در فروش و تبلیغات محصول داشته باشد.
  • استفاده از جعبه های لمینتی به آن دسته از افرادی که برای محصولات خود به دنبال بسته بندی لوکس و جذاب هستند، پیشنهاد می شود.

از هر جنبه که نگاه کنیم، جعبه لمینتی از مزایای زیادی در مقایسه با جعبه های معمولی جهت بسته بندی کالاها برخوردار می باشد. تنها ایراد وارده به این نوع جعبه ها را می توان قیمت بالا و زمان بر بودن تولید آنها دانست.

همچنین پیشنهاد می کنیم چهت چاپ جعبه لمینتی کلیک کنید.

کارتن لمینتی چیست

 

از جعبه لمینتی در چه مواردی می توان استفاده نمود؟

همانطور که گفتیم، امروزه استفاده از جعبه های لمینتی برای تولیدکنندگان و فروشندگان از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. فروشندگان می توانند از این نوع جعبه ها به عنوان یکی از بهترین راهکارها جهت تبلیغ محصولات و کالاهای خود استفاده نمایند. بدین ترتیب، فروش محصولات روند افزایشی داشته و سود زیادی عاید فروشندگان خواهد شد. از جمله مهمترین کاربردهای کارتن لمینتی در صنایع مختلف می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • لوازم خانگی
  • قطعات خودرو
  • جعبه لامپ
  • جعبه خرما
  • جعبه کیک و کلوچه
  • کارتن لوازم آرایشی و بهداشتی
  • ظروف چینی و بلور
  • کارتن میوه های صادراتی
  • و…
  چاپ جعبه کرافت

 

جمع بندی

در این مقاله سعی نمودیم تا شما عزیزان را با مزایا، انواع و مراحل تولید جعبه لمینتی آشنا نماییم. جعبه های لمینتی به دلیل طراحی بسیار جذاب و خاص مورد استفاده اکثر فروشندگان قرار می گیرند. امروزه، شرکت های زیادی در زمینه تولید محصولات بسته بندی از جمله: جعبه های لمینتی مشغول به فعالیت می باشند. شما می توانید با شناخت هر کدام از کارتن های لمینتی موجود در بازار جهت خرید بهترین آنها اقدام نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک‌گذاری:

دیدگاه خود را بنویسید